Eyetech AB arbetar med försäljning av automationskomponenter och systemlösningar för industri. Detta i form av Machine Vision system, mjukvara och sensorer som används i automatiserad tillverkning för att inspektera och identifiera delar, hitta defekta delar, verifiera produktmontering och guida monteringsrobotar. Eyetech erbjuder även konsultationshjälp i form av utbildning samt support av ovanstående komponenter och mjukvaror.
Webbplatsen Eyetech.nu är byggd i WordPress med Elementor som basverktyg. Integrationer med andra plug-ins och program finns för att stödja vissa funktioner.
Fokus har varit att skapa en hemsida som är anpassad utifrån Eyetechs målgrupp. De jobbar enbart B2B vilket vi tog i beaktande när vi tog fram webbplatsen. Utöver det behövde den vara anpassad för att hantera stora bilder och många produkter. Eyetech är ett globalt företag och webbplatsen ska avspegla deras globala tänk och målsättning. Vi gjorde hela sidan redo för SEO och optimerade den för att ranka i topp.
Då Eyetech var ett nystartat företag behövde de få upp marknadsstrategier och digital marknadsföring för att börja synas och jobba in kunder och leads. Vi byggde upp deras sociala medier med fokus främst på LinekdIn, utifrån deras målgrupp. Efter det jobbar vi med sökmotorsoptimeringen för att öka den organiska trafiken.
Utifrån den marknadsstrategi vi arbetade fram genom målgruppsanalyser, marknadsundersökningar och konkurrentanalyser. Kom vi fram till att SEM, och då framförallt Google Ads, skulle vara den viktigaste marknadskanalen för Eyetech. Vi byggde upp ett konto och en struktur i Google Ads och jobbade sedan med det.